Kolik sekund?
Kolik sekund si na internetu prohlížíš mou fotografie? Tři? Sedm? Jak dlouho? Sekundy. Možná ani to ne...
Kolik sekund si na internetu prohlížíš konkrétní fotografii? Tři? Sedm? Jak dlouho? Sekundu. Možná ani to ne... Na tuto otázku jsem ve své mysli narazil už po několikáté. Obvykle při courání kolem lesu, to je takovej můj relax a prostor pro generování podobných "myšlenek".
Kolik času věnuješ mojí fotografii?
Vlastně ten vývoj se asi tak nějak dal trochu předpokládat. Klasická diskuzní fóra nahradily sítě se svou nekonečnou "timeline" (zdí), na které se toho děje tolik, než není čas ztrácet čas! Přišel instagram, a změnil fotorestaurace na fotofastfood. V podstatě nahradil webové galerie opět systémem "nekonečné zdi". Na obrazovce velikosti středoformátového negativu posunuješ palcem "obrázky" ...při defekaci.

Kolik vteřin se díváš na každou fotografii? S prázdnou kebulí "svajpuješ" palcem sdola nahoru nebo shora dolu a asi jen "zabíjíš čas". Kdo ví...
Před asi rokem se s poměrně rozsáhlou marketingovou kampaní objevila další aplikace, tentokrát s naprosto stejným konceptem, foto.app. Voalá: ZEĎ! Tenhle přípěvek ale není o kritice jedné aplkace z desítek stejných, spíš dumám obecně nad tím, jak silně mi začíná tento koncept nekonečného proudu mizerných fotek vadit.
Jaká je motivace fotografa, věnujícího své tvorbě desítky hodin, nahrát fotografii někam, kde jeho práci "ne/daruje pozornost" naprostá většina "svajpujících" mnohdy ani jednu sekundu a kde zapadne do proudu milionu mentálně prázdných cvaků z telefonu?
Samozřejmě. Mohu jít jinam. Nemusím tyhle aplikace vůbec používat. Nemusím vlastně vůbec nic. Ani "fotit" ani psát podobné cancy. Ale kdo mlčí, souhlasí! A přesto, že si tisíckrát říkám "nech to bejt, co na tom záleží", tak nesouhlasím. Nesouhlasím s tou postupnou (a potupnou) degradací úplně všeho kolem. Pomalu už se není ani s kým bavit. Buď se přizpůsobíš nebo skončíš sám v izolaci jako totální exot.
Mno... Jiné už to nebude. Svět se "zjednodušil" na rychlokonzum pro jednoduché a adoruje se stupidita. Aby se nemuselo moc myslet, a aby se dalo vše rychle prodat. Timeline - jednoduchý fastfood pro prvoky.